Webkommunikation 2008

– præcis og målrettet

en håndbog for virksomheder på nettet
i ny revideret og udvidet udgave
ISBN 13: 978-87-89755-11-3
webkommunikation136 sider – kr. 148 

   
Anmeldelse
For nylig stod der i en artikel i Jyllandsposten, at otte ud af ti danske virksomheder mister besøgende på nettet på grund af byggesjusk på deres websites. Problemerne strækker sig lige fra fejl i selve opbygningen over overdreven brug af Flash til store problemer med indeksering i søgemaskiner. Noget tyder altså på, at en del af de folk, der arbejder med websites ude i virksomhederne, mangler et værktøj til nemt og overskueligt at kunne tjekke, om deres arbejde faktisk er i orden.Et godt bud på et sådant værktøj er netop udkommet i form af Bente Vestergaards lille bog Webkommunikation – præcis og målrettet.
Læs hele anmeldelsen her IndledningDenne håndbog er skrevet for alle, som skriver tekster til internettet eller virksomhedens intranet som eksempelvis informationsmedarbejdere, webmastere, webredaktører og alle andre, som interesserer sig for netkommunikation. Den giver dig præcise metoder, værktøjer og tips til at opdele, organisere, skrive samt formidle tekst, nyheder, informationer og budskaber på internettet.

Langt de fleste virksomheder er i dag gået på nettet, og der reklameres flittigt med www-adresser på firmabiler, i annoncer osv. Men det store spørgsmål er, om webstederne også giver det sande billede af den enkelte virksomhed. Har virksomheden formået at udvikle et websted, som ud over at give kunderne et positivt indtryk af virksomheden, også giver kunderne en merværdi?

Bogens hovedfokus er at lære dig at opbygge tekster til nettet, så de er målrettet mod dine målgrupper. I dag lever vi for alvor med internet­kulturen, og den skrevne tekst har fået et forrygende comeback. Er du bevidst om, hvor stor betydning teksten på et websted har?

At den korrekte tekst kan:

  • Fordoble et websteds brugervenlighed
  • Øge et websteds troværdighed
  • Øge chancen for at teksterne på webstedet bliver fundet
  • Øge chancen for at budskaberne på webstedet bliver læst

Kort sagt – korrekte tekster er vigtige redskaber til, at webstedet også skaber resultater for den enkelte virksomhed.

Håndbogen er meget praksisorienteret, og den giver en række eksempler på såvel gode, informative websteder som mindre gode.